• Đerdap
  • Fotografija AUL
  • Luka Beograd
  • Reka
  • Golubac

Posle 30 godina nove investicije u razvoj luka

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je danas da Vlada Srbije ulaže oko 200 miliona evra u razvoj vodnog saobraćaja i da se posle više od 30 godina realizuju ozbiljne investicije u modernizaciju luka.

Mihajlovićeva je to izjavila posle potpisivanja ugovora o privatizaciji Luke Novi Sad, koji su u Vladi Srbije potpisali Dragan Stevanović, državni sekretar u Ministarstvu privrede, i Rado Antolović, izvršni direktor preduzeća “P&O ports“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koje posluje u sastavu kompanije “DP vorld“.Potpisivanju je prisustvovao Vuk Perović, v. d. direktora Agencije za upravljanje lukama kao i ambasador Ujedinjenih Arapskih Emirata u Srbiji, Mubarak al Daheri.

“Vodni saobraćaj uvek je bio negde sa strane u odnosu na drumski i železnički. Danas više nije tako, jer Vlada Srbije ulaže više od 200 miliona evra u rečnu infrastrukturu, pre svega u uređenje rečnih korita Save i Dunava i modernizaciju luka. Posle Luke Novi Sad sledi izgradnja Luke Smederevo, koja bi trebalo da krene u martu iduće godine, radiće se projektna dokumentacija za Luku Beograd, a razgovaraćemo i o proširenju Luke Sremska Mitrovica”, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je podsetila da ranijih godina nije bilo ni 500.000 evra investirano u infrastrukturu u vodnom saobraćaju, da su nekad luke kupovane zbog zemljišta i da je u njima tehnologija stara više od 30 godina.

“Preko Srbije ide najkraća ruta i u drumskom i u železničkom saobraćaju, ali je važan i vodni saobraćaj za koji želimo da bude podjednako konkurentan. Za to je potrebno da Dunav i Sava budu plovni cele godine i da imamo modernu lučku infrastrukturu, koja je važna i zbog prevoza robe i zbog razvoja turizma”, rekla je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade je rekla da je važno što će novi vlasnik Luke Novi Sad uložiti više od ugovorne obaveze, kao i da su u procesu privatizacije Luke Novi Sad, pre prodaje, iz imovine lučkog operatera izdvojeni lučko zemljište i infrastruktura i preneti u svojinu Republike Srbije.

Dragan Stevanović rekao je da je proces privatizacije uspešno i kvalitetno priveden kraju i da je početak nove budućnosti za Luku Novi Sad. “Uspeli smo da kroz kriterijume u javnom pozivu obezbedimo kredibilnog investitora, ozbiljnog lučkog operatera koji radi u više od 40 zemalja i zapošljava oko 35.000 ljudi. S druge strane, jako je važno da će svi zaposleni nastaviti da rade i da će delatnost luke vremenom da se uvećava, i da će sa sadašnjih 1,2 miliona tona pretovara doći do punog kapaciteta od 2,5 miliona, a vremenom i više od toga”, rekao je Stevanović.

On je rekao da će kupac u naredna tri dana uplatiti prodajnu cenu od 7,99 miliona, a da je dobra vest da će ukupne investicije biti veće od onih koje predstavljaju ugovornu obavezu, a koja iznosi 15 miliona evra.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević rekao je da je zadovoljan što Novi Sad dobija jednog od najvećih investitora u ovoj delatnosti, a da je “dupli plus što će u dogovoru sa Vladom Srbije deo kupoprodajne cene biti investiran u Novom Sadu”, rekao je Vučević.
Rado Antolović je rekao da novi vlasnici Luke Novi Sad planiraju da ulože približno 30 miliona evra kako bi obezbedili visok nivo poslovanja, kao i da će povezivanjem nove akvizicije sa operacijama širom Evrope “P&O ports“ obezbediti dodatnu vrednost za ovu luku.

Tekst i foto: MGSI